Friday, June 25, 2010

Л.Өлзийтөгс : Тэр цэцэг vхчихлээ

-Абсурд-

/Уншдаг жvжиг/

Гарах дvрvvд: Хэсэг тус бvрд хоёр буюу нийт найман жvжигчин тоглоно. Аль эсвэл бvх хэсэгт ердее л хоёр хvн тоглож болно.

Нэг.

- Явах уу?
- Явъя
- Явцгаая
- Хаашаа?
- Хаашаа ч яадаг юм
- Тэгье
- Явцгаая
- Би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, явж байна, явж байна, явж байна, байна, байна, н ... н ... н ... би явахаа болилоо.
- Яагаад?
- Би явж чадахаа болилоо
- Яагаад?
- Би яах гэж явж байгаагаа мэдэхгvй
- Vvнийг мэдэж яах юм?
- Тэгвэл явж яах юм?
- Хаашаа явж байгаагаа мэдэхийн тулд хvн явдаг юмуу, явж л байх ёстой учраас явдаг юмуу?
- Явж л байх ёстой учраас ...
- Тэгээд л бид явж байгаа юм даа. Тэгээд л хvнд зам гэдэг хэрэг болдоггvй юм. Хvн еертее л зам гаргаж явдаг болохоор тэр. Тэгэхээр явцгаая.
- Vгvй шvv, зам гэдэг хvнд хэрэг болдоггvй бишээ, хvн гэдэг хvний замд хэрэг болдоггvй юм байна.
- Тэгвэл чи ганцаараа яв даа.
- Тэгье, ганцаараа явъя. Гав ганцаараа ...

Хоёр.

- Явах уу?
- Явъя
- Явцгаая
- Хаашаа?
- Тийшээ
- Тэнд юу байгаа юм бэ?
- Мэдэхгvй
- Тэгээд?
- Мэдэхгvй учраас л яв гэсэн юм.
- Тэр ч зев шvv.
- Vнэхээр зев.
- За тэгвэл би явлаа, явлаа, явлаа, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би ... би хvрэхгvй нь ээ, би ... би тийшээ очиж чадахгvй нь ...
- Яагаад?
- Яагаад гэвэл ЦАГ надаас хурдан яваад байна.
- Тэгвэл гvй л дээ. Гvй, гvйгээч.
- Гvйлээ, гvйлээ, гvйлээ, гvйлээ. Би гvйж байна, би гvйж байна, би гvйж байна, би гvйж байна, би гvйж байна /унана/ би хvрч чадахгvй нь ээ, би гvйж яадахгvй боллоо, би ... би яадахгvй нь, чадахгvй нь ... Ээ ээ чааваас.
- Юу болоо вэ? Яагаад зогсчихов?
- Би зогссон юм бишээ. Миний хел ... Хоёр хел минь тэнд хvрч чадахгvй нь.
- Тэгвэл хелее орхичихооч дээ.
- Тэгье /хелее цавчиж хаяна/
- Явцгаая.
- Явцгаая /мелхене/. Би явж байна, би явж байна, би явж байна, би явж байна, би vнэхээр хурдан явж байна, явж байна. Зогс.
- Бас юу болоо вэ?
- Ингэхэд би тэнд очоод яах юм?
- Юу байгааг нь vзэхгvй юу.
- Дараа нь? Дараа нь яах болж байна аа?
- Чи vхэж болно.
- Нээрэн vv?
- Нээрэн.
- Амалж байна уу?
- Амалж байна. Чи vхэж болно, би зевшеерч байна.
- Би vхэх эрхтэй боллоо, би vхэх эрхтэй боллоо. Тэр надад амлалаа. Би vхэх эрхтэй. Би vхнэ. Би vхнэ. Би дахиж хелее цавчихгvй, би дахиж гvйхгvй, би дахиж ядрахгvй, дахиж евдехгvй. Би vхнэ. Тэгэхээр урагшаа. Урагшаа. Урагшаа.
- Урагшаа.
- Байз, хvлээ.
- Юу болоов?
- Евдеед байна, vнэхээр евдеед байна, би тэсэхгvй нь ээ ...
- Тэгвэл орхи. Энэ бvхнийг орхи. Би зевшеерч байна.
- Та бvх юмыг л зевшеердег ...
- Тэгвэл та нар бvгдийг зевшеердеггvй байхаа?
- Гэсэн ч би явж л байна шvv дээ? Зевшеерехгvй хирнээ л явж байна. Мелхеж байна, мелхеж байна, мелхеж байна, мелхеж байн, мелх ...
- Чи ч тэнд хvрэхгvй нь дээ.
- Та яагаад тэгж бодож байгаа юм бэ?
- Чиний дотор цавчиж хаях ёстой еер зендее юм байна.
- Тэгвэл би цавчаад хаячихъя, алив, сvхээ.
- Май.
- Май гэнэ vv, май гэнээ? Vгvй шvv, та еерее цавч.
- Болохгvй, тэр чиний дотор байгаа учраас чиний гарт л vгvй болох ёстой юм. Чи тvvнийг буй болгосон, чи л тvvнийг vгvй хийнэ. Алив ...
- Та намайг яагаад ингэтлээ шаардаад байгаа билээ? Надад тулгаж байна биш vv? Энэ бvхнийг надаар хvчээр хийлгэх гэж байна. Vгvй ээ, наад сvхийг чинь би авахгvй.
- Би чамд л туслах гэсэн юм. Яг емне чинь, тун ойрхон ... чи уг нь дехеж байгаа юмсан.
- Тийм vv, ойрхон байна уу?
- Ойрхон байна.
- Харагдаж байна уу?
- Харагдаж байна.
- Аль хэр ойр байна?
- Тун ойрхон болжээ.
- Алив сvхээ ... Ээ ээ /хашгирна/
- Одоо яв даа.
- Одоо явъя.
- Чи ямар хурдан явж байна аа
- Тиймээ би нисч байна, би нисч байна, би нисч байна /тэр енхерне/
- Чи нисч байна
- Тэр харагдана уу?
- Ирчихлээ. Чи хvрээд ирлээ.
- Юу уу? Би ирчихлээ ээ /шивнэнэ/. Би ирчихлээ /хашгирна/. Би ирчихлээ /уйлна/. Би ирчихлээ/инээнэ/.
- Тийм ээ, чи ирчихлээ.
- Би ирчихлээ.
- Тэр ... Одоо тэр хешгийг нээ. Цаана нь ... яг цаана нь чиний vзэх гэсэн бvхэн байгаа.
- Миний гар хvрэхгvй байна шvv дээ.
- Сунгаач. Гараа сунгаач ээ. Хvрлээ шvv дээ. Хvрэхгvй нь байна шvv дээ чи. Хvрсэнгvй ээ.
- Хvрсэнгvй, би хешгенд хvрсэнгvй.
- Тэгвэл хенгел, ачаагаа хенгелееч.
- Яаж, яаж би ачаагаа хенгелех юм бэ, хэлээд егееч дээ.
- Нvдээ ухаж хая.
- Юу уу?
- Наад нvдээ ухаж хая. Чиний хоёр нvд худал хуурмагаар дvvрчихэж, чи vнэнээс бусдыг vзчихэж, хачихаж, еерийнхее нэг хэсэг болгочихож. Нvд чинь дэндvv хvнд юм. Наадахаа ухаж хая.
- Чадахгvй, энэ чинь миний юм. Тэр надтай vргэлж хамт байсан. Байх ч болно.
- Тэгвэл чи энд ирэх хэрэггvй байж.
- Битгий ингэж яриач, би бvхнийг даван туулсан шvv дээ.
- Чи ирэх хэрэггvй байжээ, анд минь, одоо буц даа. Чамд хоёр хел чинь л, цээжин дотор байсан бvхэн чинь л хэрэгтэй байж.
- Vгvй ээ, надад хел хэрэггvй, бас тэр хаяж гээсэн, миний гэж бодож байсан бvхэн хэрэггvй. Та намайг хэрэггvй бvхнээс минь салгасан. Би одоо челеелегдсен.
- Vгvй ээ, чи челеелегдеегvй. Нvд чинь, нvд ...
- Алив, тэгвэл миний нvдийг ав, мая, ав. /харанхуйлал/ Ээ-э-ээ Яасан харанхуй юм бэ, яасан хvйтэн ...
- Одоо гараа сунга.
- Хvрчихлээ, би хешгенд хvрчихлээ.
- Одоо нээ. Нvдээ нээ.
- Надад нvд байхгvй шvv дээ.
- Чамд юу ч харагдахгvй байна гэж vv?
- Харанхуй, тvнэр харанхуй ... би харанхуйг л vзэж байна.
- Vзлээ, чи бvгдийг vзлээ.

Гурав.

- Явах уу?
- Хаашаа?
- Тийшээ.
- Тэнд юу байгаа юм бн?
- Тэнд чиний хайж байгаа негее юм чинь байгаа.
- Тийм vv? Тэнд vнэхээр нар байгаа юмуу?
- Тийм ээ, тэнд нар байгаа.
- Тэгвэл би тийшээ очмоор байна. Энэ замаар явах уу?
- Vгvй ээ, энэ замаар яв.
- Ганцхан энэ замаар уу?
- Ганцхан энэ замаар. Ганцхан замаар ...
- Vгvй ээ, би энэ замаар нэг л явмааргvй санагдаад байна.
- Яагаад?
- Энэ зам дундаа тасарчих юм шиг санагдаад байна. Бас энэ замаар явж байтал арван салаа болчих юм шиг санагдаад байна. Хэрэв тэгвэл би ес дэх замаар явах уу, хоёр дахиар нь уу?
- Энэ зам л чамайг нар руу аваачина.
- Vгvй шvv, би явахгvй.
- Яагаад?
- Би айж байна.
- Юунаас?
- Чадахгvй болов уу гэхээс ... Би очиж чадахгvй болов уу гэхээс vнэхээр айж байна.
- Чадахгvй, чадахгvй гэсэн хvн чаддаггvй. Чадна, чадна гэсэн л чаддаг.
- Тэгвэл би чадна.
- Явцгаая.
- Би чадна, би чадна, би чадна, би чадаж байна, чадаж байна, би явж байна.
- Чи чадаж байна.
- Байз, байз. Байзаарай. Хvлээ.
- Яасан?
- Энд ... энд ... миний зам дэр нэг цэцэг ургачихсан байна.
- Тэгээд?
- Би энэ цэцгийг яаж гишгэх юм бэ?
- Гишгэх албагvй ээ, тойроод гарчих.
- Яаж?Яаж тойрох гэж? Тэгвэл би замаасаа гарчихна шvv дээ.
- Чи теерехгvй ээ. Энэ замыг эргээд маш хурдан олох болно. Тойроод гар.
- Vгvй шvv, тойрохгvй, би замаасаа гарахгvй.
- Тэгвэл наад цэцгээ гишгэх л болох нь дээ.
- Тийм ээ, энэ цэцгэн дээр гишгэнэ. Би гишгэмээр байна.
- Яагаад?
- Яагаад гэвэл тэр дэндvv энхрийхэн юм. Яагаад гэвэл тэр дэндvv ариухан юм. Надаас еер хэн ч тvvнийг олж хараагvй, хэнд ч vзэгдээгvй. Ай, яасан сайхан юм. Яасан ... Тэр юм бvхнээсилvv ... Надаас хамаагvй илvv юм. Би тvvнийг гишгэж vзмээр байна.
- Vхэх л байх даа, наад цэцэг чинь.
- Би гишгэлээ.
- Зогсож бай.
- Юу болоов? Яагаад та намайг зогсоочихов. Би чинь урагшаа явж байгаа хvн, би нар руу явж байгаа хvн. Надад битгий саад бол.
- Чи яагаад заавал наад цэцгээ гишгэх гээд байгаа юм бэ?
- Та яагаад заавал намайг гишгvvлэхгvй гээд гээд байгаа юм?
- Чи тойроод гарчихаж болох учраас тэр.
- Vгvй шvv, бас би гишгээд гарчихаж болох учраас ...
- За тэгвэл еерее мэд, цаг яваад байна шvv, цаана чинь нар мандах гээд байна. Чи хожимдох нь.
- Ее, нар. Ай, нар. Аугаа их нар. Амьдрал туршаа би чам руу тэмvvлсэн. Гайхамшигт ганцхан цацрагт чинь гар хvрэх сэн гэж ганц олдох энэ насандаа би чам руу л тэмvvллээ ... Одоо би чамд хуруугаа хvргэнэ. Одоо би чамд ...
- Ингэхэд чи тvvнд гар хvрч яах гэсэн юм?
- Тэр бол гоо сайхан. Тэр бол хvртэшгvй. Хvртэшгvйд би хvрэх гэж байна. Тэр бол аугаа их. Аугаа ихэд би хуруугаа хvргэх гэж байна. Гоо vзэсгэлэн ... /урагш алхана/
- Чи цэцгэн дээр гишгэчихлээ.
- Тийм байна, энэ цэцэг vхчихэж.
- Чи энэ цэцгийг алчихлаа.
- Vгvй ээ, энэ зам. Энэ зам надаар цэцгийг vгvй хийлгэчихлээ.
- Vгvй шvv, энэ зам биш, чиний хvсэл ... Алуурчин хvсэл ... Сохор хvсэл чинь чамаар ургаж байсан халуун амийг егvvтгvvлж, жамаараа явсан ертенцийг сvйтгvvллээ.
- Тэр одоо нэгэнт vгvй болсон.
- Тийм ээ, нар байхгvй болсон.
- Та сая юу гэв ээ?
- Чи денгеж сая наран дээр гишгэчихлээ. Чиний хуучин гутлын улан дор амь тавьж буй нар ... Олж харахгvй байна уу, чи? Нарны хамгийн отгон цацрагийг чи зvрхнийхээ хороор vхvvлэв.
- Ээ-ээ-ээ-э. Би ... би юу хийчихэв ээ.
- Чи сая хvсэл мереедлее булшилчихлаа.
- Тэр чинь цэцэг, цэцэг байсан шvv дээ ... Хуурчээ. Та намайг хуурч. Миний хайж явсан нарыг та vгvй хийчихлээ. Илбэдсэн байна, та минйи нvдийг.
- Vгvй ээ, илбэдээгvй. Хуураагvй. Чи уг нь жинхэнэ нарыг олж харсан, гэвч vзсэнгvй. Чи уг нь тvvнд хvрсэн. Гэвч хvрсэнгvй. Нvд чинь олж харсан ч адгуусан шунал чинь vзсэнгvй. Нар байхгvй болчихлоо, гэхдээ чиний хувьд ...

Дерев.

- Явах уу?
- Явъя.
- Чи тэгээд vнэхээр надтай явах юмуу?
- Vнэхээр
- Эргэж буцахгvй биз?
- Эргэж буцахгvй
- Юу ч болж байсан, яаж ч байсан буцахгvй юу?
- Буцахгvй
- Тэгвэл явъя.
- Явъя
- Явъя
- Би явж байна, би явж байна, бид явж байна, бид явж байна, би явж байна, чи явж байна, бид явж байна.
- Бид явж байна.
- Хоёулаа жаахан амрах уу?
- Vгvй ээ
- Би ядраад байна шvv дээ.
- Би чамд сануулсан шvv дээ.
- Би ядарч байна.
- Яг vнэндээ ядрал гэж байдаггvй юм.
- Байлгvй яадаг юм бэ. Тэр чинь би байна. Би дvрээрээ байна. Яг одоо бол миний нэр Ядрал.
- Vгvй дээ, чи андуурч байна. Чи ядрах ёсгvй.
- Яагаад?
- Би ядраагvй байхад чи ядрах ёсгvй.
- Та бид хоёр еер шvv дээ. Би амармаар байна.
- Зевшеерехгvй.
- За, яахав, тэгвэл явж л байя даа.
- Явж л байя.
- Явж л байя.
- Би явж байна, чи явж байна, бид явж байна, бдэнтэй хамт намар явж байна, бидэнтэй хамт хавар явж байна, бидэнтэй хамт зун явж байна, бидэнтэй хамт Евел ...
- Би даараад байна
- Тэгээд?
-Б халуун галын дэргэд амармаар байна.
- Vгvй ээ, би зевшеерч чадахгvй нь.
- Цас ороод байна шvv дээ, энэ чинь.
- Цас гэж байдаггvй юм.
- Тэгвэл евел ч бас байхгvй гэсэн vг vv?
- Евел ч бас байхгvй гэсэн vг.
- Евел денгеж сая л бидэнтэй хамт явж байсан шvv дээ.
- Чи андуурч, тэр чинь зун.
- Би амармаар байна, хvлээгээч. Би шатаж vхэх нь байна шvv дээ. Энэ халуун наранд хайлах нь ээ ...
- Тэгээд?
- Би тэр байшингийн сvvдэрт тvр амсхиймээр байна.
- Зевшеерч чадахгvй нь дээ, уучлаарай.
- Гуйж байна.
- Vгvй ээ.
- Та еерее ч хайлж эхэллээ шvv дээ. Дэндvv байна, дэндvv халуун байна.
- Халуун гэж байхгvй.
- Халуун гэж байхгvй ээ ээ? Тэгвэл энэ юу юм? Энэ. ... Энэ /хлесее шударч vзvvлнэ/
- Наадхийг чинь хелс гэж нэрлэдэг юм.
- Тэгээд? Тэгээд энэ чинь халуун биз дээ?
- Vгvй ээ, наадах чинь ердее бодол. Чиний хурууны vзvvр дээр нэгэн дусал бодол л байна. Наад бодол чинь НАР НАР л гэж хашгирч байна.
- Би цангаад байна шvv дээ.
- Наадах чинь ч бас бодол.
- Би елсеж байна.
- Vгvй ээ, чи елсеегvй. Энэ бол ердее л “би их елсч байна” гэсэн л бодол.
- Унах нь ээ, би унах нь, амрая.
- Vгvй ээ, чи унахгvй, чи явна. Заавал явна. Би мэдэж байна. Чи явна. Явж ч байна, явж ч байна, явж ч байна, байна, байна ...
- Vгvй ээ, байхгvй. Би одоо байхгvй болсон. Ядарч туйлдаад, гуйж цехеед, шаналж зовоод, шатаж дэврээд, энэ бvхний эцэст цехреед, vнэндээ би цехерч байна.
- Цехрел гэж байдаггvй юм.
- Худалч. /хашгирна/ Чи бол ердее л худалч. Чи намайг дандаа хуурдаг, би чамд дандаа хууртдаг. Итгэл найдвараар минь тоглогч. Ичгvvргvй амьтан чи шаналах гэж юу байдгийг мэдэхгvй, хэзээ ч мэдэхгvй, мэдэж байгаагvй. Шаналал гэж ...
- Шаналал гэж байдаггvй юм.
- Гуниг ч бас байдаггvй гээч.
- Гуниг ч бас байдаггvй.
- Зовлон бас байдаггvй юу?
- Тэр зевхен еерийгее бусдаас илvv зовж байна гэж бодогчийн дотор л байдаг юм.
- Тэгвэл хайр ... Хайр энэрлийн тухай чи мэдэх юм уу? Хайр энэрэл гэж юу байдгийг чи мэдэж чадна гэж vv? Чам шиг ийм хvйтэн, ийм хvйтэн ...
- Хайр энэрэл vv? Хайр энэрэл байлгvй яахав. Гэхдээ тэр ч бас хайр энэрлийг л хvсэгчдийн дотор оршиж байдаг юм.
- Би ядраад байна шvv дээ, намайг хайрлаач, еревдееч. Ганцхан удаа, ганцхан л удаа амармаар байна.
- Тэгэх хэрэггvй болсон. Бид хvрээд ирлээ. Одоо чамд амрах шаардлага vгvй болсон.
- Юу гэнэ ээ? Та сая хvрээд ирлээ гэв vv? Би хvрээд ирлээ гэж vv?
- Бид хvрээд ирлээ.
- Хvрээд ирж, би хvрээд ирж, би ...
- За, баяртай.
- Хvvе, хvлээ. Ингэхэд бид яах гэж наашаа ирлээ?
- Харин?
- Юуны чинь харин гэж? Чи л намайг дагуулж наашаа ирээ биз дээ? Би чамайг л дагаж 77 жил зvтгэсэн. Би чамайг дагаж 77 жил елссен. Ээ, би чамайг л дагаж 77 жил цангасан. 77 жил чиний араас алхаж, 77 жил догдолж тэмvvлсэн. Тэмvvлсэн юм шvv, би. Гэтэл ... Гэтэл энэ чинь одоо юу болж байна аа? Хаана байна ...?
- Юу хаана байна гэж? Чи надаас юу хvсээ вэ?
- Чиний vзvvлэхийг хvссэн юмыг би нэхэж байна.
- Би чамд юу амласан гэж? Би чамд ямар нэг юм амлалуу?
- Ее, vгvй ээ, ингэж битгий ярь. Чи намайг хааш нь дагуулж ирснээ л хэлчих.
- Энд.
- Энд юу байгаа юм бэ? Чиний надад харуулах гэсэн ...
- Би чамд юу ч харуулах гээгvй. Тиймээс л чи энэ бvгдийг vзэж байна.
- Би юу ч олж vзэхгvй байна.
- Тэр чиний хэрэг. Харин би явлаа. Баяртай, нехер минь.
- Намайг битгий орхиоч.
- Ингэхэд чи юунаас ингэтлээ айгаад байгаа юм бэ?
- Бvгдээс. Би бvх юмнаас айж байна. Энд надад аймаар байна.
- Тийм гэж vv?
- Битгий орхиоч дээ.
- Чи елсехеес айгаагvй, дагжин чичрэхээс айгаагvй, ч шаналж цехерч, хvсч мереедехеес айгаагvй. Гэтэл ...
- Тийм ээ, би юунаас ч айгаагvй. Гэвч энд vлдэхээс айж байна. Намайг авад яваач. Би буцмаар байна. Би намар хавар руугаа, шаналал зовлон руугаа, ядрал цехрел, хайр тэмvvлэл рvvгээ буцмаар байна, буцмаар байна.
- Тэгээд?
- Тэгээд бvгдийг эхнээс нь, бvгдийг шинээр эхэлмээр байна.
- Дараа нь яах гэж?
- Тэр хамаагvй, би буцна.
- Би чамайг харж байна аа. Чамд одоо буцах хvсэл л байна. Ганцхан хvсэл. Энэ ганцхан хvсэл чинь намрыг хvсэх, хайр хvсэх, зовж шаналхыг хvсэхийн чинь дэргэд юу ч биш шvv дээ. Гэвч чи хvсч байна. Хvсэл гэдэг ийм л байдаг. Хvсэл бvхэн зуурдынх байдаг. Тийм vv, найз минь. За юутай ч би явлаа. Баяртай, нехер минь, баяртай.
- Ээ, ээ. Баяртай.
- Баяртай.
- Баяртай.
- Хvvе хvлээ. Би нэг юм оллоо. Чи ганцхан хором хvлээхгvй юу?
- Юу олоов?
- Энэ ... Энэ, хар даа. Цаас.
- Юун цаас? Наана чинь тэгээд юу бичиж вэ?
- Харамсалтай нь юу ч алга. Хов хоосон юм.
- Хоосон цаас ...
- Энэ цаас яагаад энд байгаа юм бол?
- Харин л дээ?
- Хоосон цаас ...
- Тэгэхээр чи л наанаа нэг vг бичих болж дээ.
- Тийм юм шиг байна аа. Баяртай.
- Баяртай.

Тэр цаасаа барьж хэсэг чимээгvй суув. Тэгээд дээш гар сунган ор хоосноос нэгэн vзэг аваад цаасан дээрээ гурван vг бичив. Тэгээд алгуурхан босч vзэгчид рvv негее цаасаа шидлээ. Vзэгчдийн дээрээс цас орж байгаа юм шиг тоймгvй олон цаас унана. Тэдгээр цааснаас vзэгчид “БVХ ЮМ ХООСОН” гэдэг vгийг уншицгаана.

No comments: